4.11.2011 г.

Карлсон, който живее на покрива / Carlson, who lives on the roof


Карлсон, който живее на покрива
/ Carlson, who lives on the roof/
 За тази торта мога да говоря много и се чудя откъде да започна.
Карлсон е моят най-любим герой от детството. Препрочитала съм книгата десетки пъти и винаги съм се смяла с глас на историите с малкото дебело човече, което си има перка, лети си насам - натам, хапва канелени кифлички и пие мляко с какао взирайки се в луната след поредния ден изпълнен с пакости и вълнуващи преживявания. Може би тайничко съм си мечтала и аз да съм като него. Всеки път, когато е трябвало да опиша любим герой от книга първо съм се сещала за Карлсон. След това всички останали. Навремето се опитах да го претворя в танц. :))) Нищо не се получи...и слава богу :) . Сега дойде ред на Карлсоновска торта.

Вкусът също не е за пренебрегване.
Самият Карлсон е от сладък салам. Всичко вътре е на око и вкус както се казва, но основните съставки са:
  •  250 гр. меко масло, немско, от онова с кравата
  • обикновени бисквити, натрошени, половин пакет
  • стафиди, ок. 1 шепа
  • изрезки от блатове, на око
  • ром 3-4 с.л.
  • бейлис 2-3 с.л.
  • мляко(според гъстотата)
  • 100 гр. разтопен шоколад
  • 100 гр. шоколад начупен на парченца.
  • пудра захарок. половин чаша или на вкус
Струва ми се, че това беше и не пропускам нищо. Всичко това се забърква в доста гъста смес и става идеално за моделиране, като стегне е бетон, а е и доста вкусничко.

Самата торта е от орехови блатове и крем направен от маскарпоне, сладкарска и заквасена смета и малко пудра захар.

2 коментара:

  1. Пу първа :-) Дали защото си го правила с толкова много любов незнам , но наистина се е получил един прекрасен Карлсон.Много ми харесва :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Хриси, благодаря ти за споделеното мнение. Поласкана съм!

    ОтговорИзтриване

Популярни публикации